بررسی تخصصی لامپ هدلایت M8 Pro برندکانپکس محصول 2024

Webmaster
8 اردیبهشت, 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
لامپ هدلایت کانپکس M8 pro

لامپ هدلایت M8 Pro کانپکس 2024 و آنچه در مورد این محصول باید بدانید!!!

هدلایت ال‌ای دی M8 Pro Conpex از برند کانپکس سوپر لایت یک هدلایت دو طرفه (در سمت چپ و راست) که با توجه به اقتصادی بودن این لامپ هدلایت با نور خیره کننده‌ای که داره شما را متعجب میکند و در واقع هدلایت‌های LED از نسل جدیدتری نسبت به لامپ‌های زنون هستند، لامپهای زنون به خاطر مصرف بالا و عملکرد پایین کم کم از رده خارج می‌شوند و جای آن‌ها را لامپهای ال‌ای دی سری جدید خواهد گرفت.

لامپ هدلایت خودرو  ام 8 پرو کانپکس محصولی از برند Conpex از شرکت GUANGZHOU TAWA AUTOMOTIVE LIGHTING و ساخت شده در کشور چین است که توسط مجموعه ونو پارت به صورت اورجینال و با گارانتی شرکتی معتبر وارد و ارائه می شود.

از خانواده این لامپ خودرو می‌توان به لامپ هدلایت M۸ (M۸ super light)، هدلایت M۱۰ pro را نام برد. توجه کنید که این هدلایت‌ها با جعبه‌های مختلف و مشابه شرکت کانپکس با نام و عنوان این برند فروخته می‌شود که از درایور و توان نوردهی ضعیف‌تری در دراز مدت بر خوردار هستند. حتما به شرکت وارد کننده علائم مختلف روی جعبه دقت کنید زیرا این لامپ هدلایت را در بسته‌بندی‌های مختلفی نیز به بازار عرضه میکنند.

لامپ هدلایت کانپکس M8 pro

لامپ هدلایت کانپکس M8 pro

اقتصادی و پر فروش مثل هدلایت M8 , M8 Pro سری 2024

شاید این روزها لامپ‌های ال‌ای دی سرو صدای زیادی به پا کرده باشد و به هر مغازه فروش لوازم لوکس و تزیینی خودرو سر بزنید نام برندهای مختلف از کانپکس رو بشنوید اما پس از مشاهده قیمت هدلایت M۸ و M۸ Pro کانپکس، به این موضوع فکر کنید که با یک محصول متوسط در بازار ایران رو برو هستید! اما اصلا اشتباه نکنید، هدلایت‌های کانپکس در سری ساخت ۲۰۲۴ توان رقابت با بسیاری از حریف‌ها و رقبای گران قیمت‌تر از خود را در بازار ایران دارند. قطعا کمتر هدلایتی را در محدوده قیمتی یک تا یک و نیم میلیون تومان خواهید یافت که همانند M۸ و M۸ Pro کانپکس توان نوردهی، ابعاد مناسب، کیفیت ساخت بدنه آلومینیوم بسیار خوب و طراحی استاندارد در خود جای داده باشد.

هدلایت M8 pro

ویژگی‌ها و مشخصات هدلایت M8 Pro کانپکس

  • ابعاد لامپ: 3.5×7.5 سانتی‌متر
  • ابعاد بسته بندی: ?
  • جنس بدنه : ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم با کیفیت (6063)
  • دمای رنگ: 6000 کلوین (رنگ نور سفید)
  • توان مصرفی: 65 وات برای هر لامپ (اعلام شده روی جعیه محصول)
  • عمر لامپ: تا 30 هزار ساعت
  • ولتاژ(های) ورودی: 12/24 ولت (انواع خودرو سبک و سنگین)
  • میزان روشنایی: 13000 لومن LM
  • محدوده عملکرد دمایی: 40 – تا 80+ درجه سانتی‌گراد
  • مقاومت دربرابر آب دارای استاندارد IP65
  • طراحی سبک و با ابعاد مناسب برای نصب روی خودرو
  • دارای درایور برای جلوگیری از نوسان برق در خودرو و نویز مختلف
  • دارای گارانتی رسمی فروشگاه آنلاین ونو پارت
  • دارای خط کات خوب در کاسه چراغ معمولی و لنز دار
  • قیمت خوب در بازار ایران نسبت به سایر رقبا
هدلایت کانپکس مدل m8 pro

هدلایت کانپکس مدل m8 pro پایه H7

 

جنس و کیفیت ساخت بدنه هدلایت M8 Pro

بدنه لامپ هدلایت M۸ Pro از نوع آلیاژی آلومینیوم ۶۰۶۳ طراحی و ساخته شده که انتقال گرما و حرارت از چیپ‌های LED هنگام روشن شدن را به هیت سینک را بسیار تسهیل می‌کند در انتهای پایه و ساقه لامپ یک فن کوچک با دور مختلف و اما بسیار هوشمند و قدرتمندی وجود دارد که بسته به شرایط محیطی و دمای محیط دور متغیری دارد (این مورد بستگی به درایور دارد). فن لامپ هدلایت در واقع به صورت دائم در حال گردش است و با اینکه قرار نیست لامپ به مدت خیلی طولاتی مدت و حتی صورت ۲۴ساعته روشن باشد اما این نوع فن قابلیت را دارد که به صورت ۲۴ ساعت فعالیت کند.

آلومینیوم ۶۰۶۳: آلیاژ 6063 از سری آلیاژهای آلومینیوم است که در آن منیزیم و سیلیسیم به عنوان عناصر اصلی آلیاژی به حساب می‌آیند. در برابر خوردگی مقاومت بسیار خوبی دارد.

 

هدلایت M8 Pro

هدلایت M8 pro برند کانپکس

 

ابعاد مناسب در مقابل عملکرد

یکی از ویژگی‌های خوب هدلایت‌های M۸ Pro و M۸ کانپکس را می‌توان به ابعاد جمع جور و مناسب آن‌ها اشاره کرد. ابعاد این هدلایت‌ها باعث شده است که امکان نصب راحتری بر روی کاسه چراغ خودروهای مختلف را داشت باشد. ابعاد فن هدلایت M۸ پرو نسبت به M۸ اندکی بزرگتر است که این مورد با توجه به توان مصرف بیشتر کاملا طبیعی است.
یکی از این خودروهایی که نور پایین آن هر نوع لامپ هدلایتی بر روی آن قابل نصب نیست پژو ۲۰۷ می‌باشد که هدلایت M۸ به راحتی بر روی کاسه چراغ این خودرو قابل نصب می‌باشد.

Conpex M8

سیستم دفع حرارت هدلایت خودرو M8 و M8 Pro

 

مقاومت دربرابر آب، گرد و غبار با استاندارد IP65

هدلایت M8 پرو کانپکس دارای استانداردهای IP68 است که این لامپ خودرو را در هر شرایطی مقاوم و زنده نگه میدارد.این هدلایت ضد آب است و مقاومت بسیار بالایی دارد.

برخی بر این نظرند که این استاندار هایی که شرکت ها بر روی لامپ هدلایت قرار داده اند بی مورد و بی جهت است اما باید یادآوری کنیم که ضد آب و رطوب بودن این لامپ ها به استفاده در شرایط مختلف آب و هوای در ایران کمک می کند.

 

محدوده عملکرد دمایی این هدلایت از  ۴۰- تا ۸۰+ درجه سانتی‌گراد ارزیابی شده که با توجه به این مولفه رضایت بخش خواهد بود.

سیستم دفع حرارت Conpex M8 Pro

سیستم خنک‌کنندگی لامپ‌های هدلایت با ابعاد بسیار خوبی طراحی و توسعه داده شده که در لامپ هدلایت M۸ Pro از همان روش همیشگی و که با قرار گیری یک فن خنک کننده در پشت بدنه آن با ۱۱.۰۰۰ الی ۱۲.۰۰۰ دور در دقیقه به صورت هوشمند بر روی یک هیت سینک بهره میبرد. همچنین یک گارد فن مقاوم با طراحی مناسب وظیفه محافظت از پره‌های این هدلایت را بر عهده دارد.

هدلایت M8 pro

بهترین چیپ هدلایت CSP یا COB!؟

شرکت‌های تولید کننده لامپ‌های خودرو از چیپ‌های مختلفی استفاده می‌کنند که دو نوع آن چیپ CSP و COB بر روی هدلایت‌های جدید و قدیمی است. چیپ‌های از نوع COB به دلیل قیمت پایین‌تر و کیفیت ساخت نامناسب بر روی هدلایت ها، با قیمت کمتری هم در بازار ایران موجود هستند همچنین چیپ CSP با سایز‌های مختلف بر روی هدلایت‌ها که فوکوس نوری بهتر و قیمت بالاتری نسبت به چیپ هدلایت COB دارند. این چیپ جدید بر روی هدلایت M۸ pro که برادر بزرگتر هدلایت کانپکس‌ M8 محسوب می‌شود.

نکته:تراشه های LED به عنوان مارک های مختلف، فرآیند بسته بندی مختلف و اندازه های مختلف مشخص می شوند. در حال حاضر، 5 نوع تراشه معمولاً در لامپ چراغ جلو LED استفاده می شود که عبارتند از CREE، Z ES، COB، CSP، FLIP-CHIP.

 

انواع چیپ های لامپ هدلایت

 

برخی از دلایل برتری چیپ CSP نسبت به COB :

  1. چیپ های CSP بر روی هدلایت ها، فوکوس و تمرکز نوری بهتری دارند.(بر روی لنز ها عملکرد بهتری دارند)
  2. برای تشخیص این نوع چیپ هدلایت ها کافی است به سایز چیپ نوردهی بر روی هدلایت نگاه کنید.
  3. چیپ های CSP ابعاد مناسبی دارند ولی چون نسل جدید هدلایت ها هستند نور بسیار بیشتر و مصرف انرژی کمتری دارند.
  4. امکان تنظیم بهتر در کاسه چراغ و خط کات نور مناسب تر نسبت به هدلایت های COB

چیپ هدلایت M8 Pro در سری جدید نیز تغییری خاصی نکرده است و  برند خوش نام کانپکس یک LED با سایز 3570 و تکنولوژی مونتاژ FLIP است که این چیپ از برند SANAN می باشد. 

 

میزان نور دهی لامپ هدلایت M8 Pro

بازه و میزان بازدهی نوری هدلایت کانپکس M8 Pro چیزی در حدود 13 هـزار لومن در آزمایشگاه در فاصله یک مترو سی سانت انداره گیری  و ارزیابی شده است که این مورد بر روی جعبه نیز نوشته شده و  همچنین مصرف هر لامپ هدلایت 65 (130W جفت) وات می باشد که در مقایسه با لامپ هالوژنی عادی که خودرو شما هست بیشتر می باشد.

 

در حال بارگذاری

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.